نمایه نویسندگان

آ

  • آجورلو، احسان نقش مفهوم انتخاب مستقل و اصالت وجودی در نمایشنامه فعل از منظر هایدگر [دوره 12، شماره 25، 1400، صفحه 5-21]
  • آشوقیان، ربکا راهکارهای آهنگسازی بر اساس موسیقی ایرانی برای پیانو با نگاهی بر قطعه پردازش روی یک نت، یک آکورد، یک موتیف، یک تم (پنج قطعه برای پیانو ) از محمدرضا درویشی [دوره 12، شماره 24، 1400، صفحه 99-110]
  • آقامحسنی، کیوان موسیقی دیاسپورایی کُردهای ایرانی مقیم سوئد: کارکرد موسیقی درجامعه‌ی کُردهای ایرانی مقیم سوئد و بررسی روند دگر فرهنگ‌پذیری موسیقایی آنان. [دوره 12، شماره 26، 1400، صفحه 95-111]

ا

  • اسکندرنژاد، غزل تحلیل روانکاوانة نمایشنامه های عشق فائدرا و پاک شده از سارا کین با تأکید بر مراحل سه گانه در نظریات شخصیتی ژاک لکان [دوره 12، شماره 26، 1400، صفحه 5-22]
  • افراسیابی، فواد عملکردِ «انتخاب» و «دیگری در خویش» در نمایشنامه‌ی «بانوی دریایی» اثر هنریک ایبسن براساسِ گفتمانِ پل والری [دوره 12، شماره 27، 1400، صفحه 85-100]
  • امیری، سپیده سه خوانش از ایده‌ی «گلدونه»، در نمایشنامه «گلدونه خانوم» اسماعیل خلج [دوره 12، شماره 27، 1400، صفحه 49-62]
  • امینی، رحمت «ملال اگزیستانسیال » در کاراکتر «ایوانف»؛ خوانشی بر اساس آراء مارتین هایدگر [دوره 12، شماره 25، 1400، صفحه 23-41]
  • امینی، رحمت سه خوانش از ایده‌ی «گلدونه»، در نمایشنامه «گلدونه خانوم» اسماعیل خلج [دوره 12، شماره 27، 1400، صفحه 49-62]

ب

  • بدری کوهی، نیلوفر تکنیک‌های به‌خاطر‌سپاری قطعات موسیقی و بررسیِ تأثیر آن‌ها بر عملکرد نوازندگان پیانو، مطالعه موردی: هنرجویان شهر تهران [دوره 12، شماره 25، 1400، صفحه 83-103]
  • بزرگمهر، شیرین درآمدی بر فهم تئاتر از منظر شیزوآنالیز دلوز [دوره 12، شماره 24، 1400، صفحه 5-20]
  • بلخاری قهی، حسن نقد جغرافیایی فضای کربلا در فیلم‌: «روز واقعه»، «کربلا»، «هیهات» [دوره 12، شماره 26، 1400، صفحه 55-75]
  • بهرامی، بهداد مطالعه پرسه زنیِ والتر بنیامین در فیلمهای بلند داستانی ایرانی از ابتدای دهه هفتاد تا نیمه دهه نود خورشیدی، مطالعه موردی: فیلم «شبهای روشن» [دوره 12، شماره 26، 1400، صفحه 37-53]

ت

  • توکلی، علی تحلیل رویکرد محمدرضا درویشی در تنظیم قطعه‌ی گنبد مینا اثر پرویز مشکاتیان، از منظر تغییرات مُدال، هارمونی و کنترپوان [دوره 12، شماره 26، 1400، صفحه 113-126]

ح

  • حسینی، مالک «ملال اگزیستانسیال » در کاراکتر «ایوانف»؛ خوانشی بر اساس آراء مارتین هایدگر [دوره 12، شماره 25، 1400، صفحه 23-41]

خ

  • خطاط، نسرین نقد جغرافیایی فضای کربلا در فیلم‌: «روز واقعه»، «کربلا»، «هیهات» [دوره 12، شماره 26، 1400، صفحه 55-75]
  • خیاطی، حسن تحلیل جامعه شناختی مفهوم غم در میدان موسیقی ایرانی مطالعه موردی جدال عارف قزوینی و علینقی وزیری [دوره 12، شماره 24، 1400، صفحه 83-98]

ر

  • رایانی مخصوص، مهرداد عملکردِ «انتخاب» و «دیگری در خویش» در نمایشنامه‌ی «بانوی دریایی» اثر هنریک ایبسن براساسِ گفتمانِ پل والری [دوره 12، شماره 27، 1400، صفحه 85-100]
  • ربی، مهدی «ملال اگزیستانسیال » در کاراکتر «ایوانف»؛ خوانشی بر اساس آراء مارتین هایدگر [دوره 12، شماره 25، 1400، صفحه 23-41]
  • رحمانی، نجیبه پـژوهشی بر فـیلم «اسـب تورین» با رویـکرد بیـنامتنیت (دیـدگاه خلقی و خوانشی) [دوره 12، شماره 25، 1400، صفحه 43-62]
  • رستا، زهرا روایت شناسی تطبیقی داستان معصوم اول هوشنگ گلشیری و فیلم سایه های بلند باد بهمن فرمان آرا بر اساس آراء ژرار ژنت [دوره 12، شماره 27، 1400، صفحه 5-17]
  • رستم خانی، شاهین واکاوی مؤلفه‌های پست‌مدرنیسم در سینمای روی اندرسون [دوره 12، شماره 27، 1400، صفحه 63-83]
  • رستمی قراگوزلو، بابک تعامل دراماتیک فضا و معماری با تصویر سینمایی بر پایه‌ی بررسی تطبیقی آراء هانس بلتینگ در رسانه‌ی سینما مطالعه‌ی موردی: ادوارددست‌قیچی ساخته‌ی تیم برتون [دوره 12، شماره 25، 1400، صفحه 63-81]

ز

  • زارع‌خلیلی، فتح‌الله سه خوانش از ایده‌ی «گلدونه»، در نمایشنامه «گلدونه خانوم» اسماعیل خلج [دوره 12، شماره 27، 1400، صفحه 49-62]
  • زین العابدینی، پیام واکاوی مؤلفه‌های پست‌مدرنیسم در سینمای روی اندرسون [دوره 12، شماره 27، 1400، صفحه 63-83]

س

  • سحابی، سیاوش بررسی «کارکرد» و «شیوه‌های اجرایی» عناصر ارتباطی در گوشه‌های دستگاه همایون از ردیف میرزاعبدالله [دوره 12، شماره 25، 1400، صفحه 123-141]
  • سحابی، سیاوش ریشه‌یابی ایجاد و کارکرد نت‌های متغیّر در گوشه‌های دستگاه همایون از ردیف میرزاعبدالله (نت نگاری داریوش طلایی) [دوره 12، شماره 27، 1400، صفحه 35-47]
  • سلطانی، سید حسن بازنمایی گفتمان زن باوری در قهرمان پردازی انیمیشن های دلیر(2012) و موآنا (2016) [دوره 12، شماره 27، 1400، صفحه 101-117]
  • سهیلی زاده، درنا تحلیل روانکاوانة نمایشنامه های عشق فائدرا و پاک شده از سارا کین با تأکید بر مراحل سه گانه در نظریات شخصیتی ژاک لکان [دوره 12، شماره 26، 1400، صفحه 5-22]

ش

  • شریف‌زاده، محمّدرضا سفر قهرمان در دل تراژدی اپیک براساس تحلیل باله – نمایش تک پرده ای "هفت گناه بزرگ خرده بورژواها " اثر برتولت برشت [دوره 12، شماره 24، 1400، صفحه 21-45]
  • شفیعی فر، سجاد درآمدی بر فهم تئاتر از منظر شیزوآنالیز دلوز [دوره 12، شماره 24، 1400، صفحه 5-20]
  • شهبازی، رامتین مطالعه پرسه زنیِ والتر بنیامین در فیلمهای بلند داستانی ایرانی از ابتدای دهه هفتاد تا نیمه دهه نود خورشیدی، مطالعه موردی: فیلم «شبهای روشن» [دوره 12، شماره 26، 1400، صفحه 37-53]

ص

  • صادقیان، حمید بازنمایی گفتمان زن باوری در قهرمان پردازی انیمیشن های دلیر(2012) و موآنا (2016) [دوره 12، شماره 27، 1400، صفحه 101-117]
  • صادقی نیا، سارا پـژوهشی بر فـیلم «اسـب تورین» با رویـکرد بیـنامتنیت (دیـدگاه خلقی و خوانشی) [دوره 12، شماره 25، 1400، صفحه 43-62]
  • صبوری، مریم تکنیک‌های به‌خاطر‌سپاری قطعات موسیقی و بررسیِ تأثیر آن‌ها بر عملکرد نوازندگان پیانو، مطالعه موردی: هنرجویان شهر تهران [دوره 12، شماره 25، 1400، صفحه 83-103]
  • صلح کننده سردرود، مریم پاستیش، پست‌مدرنیسم، و سینمای تجاری نمونه مطالعاتی: سری سینمایی فیلم کینگ‌کونگ (King Kong) تهیه‌شده در سال‌های 1933، 1976، 2005 و2017 [دوره 12، شماره 24، 1400، صفحه 65-81]

ع

  • عادل، شهاب الدین تعامل دراماتیک فضا و معماری با تصویر سینمایی بر پایه‌ی بررسی تطبیقی آراء هانس بلتینگ در رسانه‌ی سینما مطالعه‌ی موردی: ادوارددست‌قیچی ساخته‌ی تیم برتون [دوره 12، شماره 25، 1400، صفحه 63-81]
  • عباسی، غلامرضا سفر قهرمان در دل تراژدی اپیک براساس تحلیل باله – نمایش تک پرده ای "هفت گناه بزرگ خرده بورژواها " اثر برتولت برشت [دوره 12، شماره 24، 1400، صفحه 21-45]
  • عباسی، مسعود بررسی بنیان‌ها و سامانه‌های زمان‌مند موسیقی با تکیه بر آراء افضل‌الدین مَرَقی کاشانی [دوره 12، شماره 25، 1400، صفحه 105-121]
  • عسکری رابری، حمید تکنیک‌های به‌خاطر‌سپاری قطعات موسیقی و بررسیِ تأثیر آن‌ها بر عملکرد نوازندگان پیانو، مطالعه موردی: هنرجویان شهر تهران [دوره 12، شماره 25، 1400، صفحه 83-103]
  • عظیمی، ندا نقد جغرافیایی فضای کربلا در فیلم‌: «روز واقعه»، «کربلا»، «هیهات» [دوره 12، شماره 26، 1400، صفحه 55-75]
  • علیزاده ذوالبین، محمد (بردیا) تحلیل زمان روایی و کانونی‌سازی در نمایشنامه قصهِ غریبِ سفرِ شادِ شینِ شادِ... براساس نظریات ژرار ژنت [دوره 12، شماره 26، 1400، صفحه 23-35]

ف

  • فرازمند، پرنگ موسیقی دیاسپورایی کُردهای ایرانی مقیم سوئد: کارکرد موسیقی درجامعه‌ی کُردهای ایرانی مقیم سوئد و بررسی روند دگر فرهنگ‌پذیری موسیقایی آنان. [دوره 12، شماره 26، 1400، صفحه 95-111]

ق

  • قنبری احمدآباد، حسین راهکارهای آهنگسازی بر اساس موسیقی ایرانی برای پیانو با نگاهی بر قطعه پردازش روی یک نت، یک آکورد، یک موتیف، یک تم (پنج قطعه برای پیانو ) از محمدرضا درویشی [دوره 12، شماره 24، 1400، صفحه 99-110]

ک

  • کاشف، سهراب چگونگی تاثیر مطالعات جانبی بر درک محتوای پارتیتور، تفسیر و باز خلق در اجرای ارکستر(با تمرکز بر باله پتروشکا اثر ایگور استراوینسکی) [دوره 12، شماره 24، 1400، صفحه 111-127]
  • کاشف، سهراب چگونگی تأثیر مطالعات جانبی بر درک محتوای پارتیتور، تفسیر و بازخلق در اجرای ارکستر (با تمرکز بر « باله‌ی پتروشکا» اثر ایگور استراوینسکی) [دوره 12، شماره 26، 1400، صفحه 77-94]
  • کسراییان، بیژن «زیباشناسی موج‌نوی سینمای ایران» واکاوی دسته‌بندی‌های سبکی و زیباشناسانه موج‌نوی سینمای ایران و ارتباط با ادبیات و هنر نوگرای ایران. [دوره 12، شماره 24، 1400، صفحه 47-63]
  • کهوند، مریم بازنمایی گفتمان زن باوری در قهرمان پردازی انیمیشن های دلیر(2012) و موآنا (2016) [دوره 12، شماره 27، 1400، صفحه 101-117]

گ

  • گله داران، لیلی دراماتورژی صوتی: بدن های صوتی بر صحنه های شنیداری و شنیدار صحنه ای در تئاتر پست دراماتیک [دوره 12، شماره 27، 1400، صفحه 19-33]

م

  • مجابی، سید علی روایت شناسی تطبیقی داستان معصوم اول هوشنگ گلشیری و فیلم سایه های بلند باد بهمن فرمان آرا بر اساس آراء ژرار ژنت [دوره 12، شماره 27، 1400، صفحه 5-17]
  • محمودی بختیاری، بهروز تحلیل زمان روایی و کانونی‌سازی در نمایشنامه قصهِ غریبِ سفرِ شادِ شینِ شادِ... براساس نظریات ژرار ژنت [دوره 12، شماره 26، 1400، صفحه 23-35]
  • مختاباد، سیّدمصطفی سفر قهرمان در دل تراژدی اپیک براساس تحلیل باله – نمایش تک پرده ای "هفت گناه بزرگ خرده بورژواها " اثر برتولت برشت [دوره 12، شماره 24، 1400، صفحه 21-45]
  • میثمی، سید حسین بررسی بنیان‌ها و سامانه‌های زمان‌مند موسیقی با تکیه بر آراء افضل‌الدین مَرَقی کاشانی [دوره 12، شماره 25، 1400، صفحه 105-121]

ن

  • نامورمطلق، بهمن نقد جغرافیایی فضای کربلا در فیلم‌: «روز واقعه»، «کربلا»، «هیهات» [دوره 12، شماره 26، 1400، صفحه 55-75]
  • نجار، اسماعیل تحلیل زمان روایی و کانونی‌سازی در نمایشنامه قصهِ غریبِ سفرِ شادِ شینِ شادِ... براساس نظریات ژرار ژنت [دوره 12، شماره 26، 1400، صفحه 23-35]
  • نمکی، آزاد تحلیل جامعه شناختی مفهوم غم در میدان موسیقی ایرانی مطالعه موردی جدال عارف قزوینی و علینقی وزیری [دوره 12، شماره 24، 1400، صفحه 83-98]

ه

  • هنرمند، امین تحلیل رویکرد محمدرضا درویشی در تنظیم قطعه‌ی گنبد مینا اثر پرویز مشکاتیان، از منظر تغییرات مُدال، هارمونی و کنترپوان [دوره 12، شماره 26، 1400، صفحه 113-126]